Saturday, December 4, 2010

SoTong 0h Sotong


Pagi tadi ngah aku lepak2 kat kdai smbil makan roti canai..ayah akue kol..mintak belikan nasi lemak..then nenek aku plak pesan aku g kdai pak lang aku belikan nasi ikan keli..So,sbgai anak yg patuh pada ayahnyer dan sbg cucu yg baik budi pekerti nyer pegi la aku mencari sume tuk..he3...(Koya peringkat ke 7)

pegi je kdai mak lang aku ckp suh tggu kejap sebb kelinya belom digoreng..so smbil2 tggu keli digoreng sempat la aku layan Nat Geo Wild kt astro tu....(mesti korang tertanya2 kan..xde satu benda pon kaitan ngan tajuk kt atas...sabor2....)
so,time tu tunjuk cter pasal pancing memancing nie...aku bab2 nie mmg aku zero...tp ade la beberapa thn lepas akue ade peluang ikot member aku g pancing ikan ngn candat sotong...tu la 1st time aku g memancing kt laut dlam...

mula2 cuak gak takot mabuk laut..tp b4 kami g member aku dh kasi ubat thn muntah..aku telan ler..act kami pegi area2 pulau perhentian...mlm tu smpai candat sotong lu..dh kire cm pesta r..rmai org..dlm xtahu menahu pon mau 4 5 ekor gak aku dpt...yg best nyer mmber aku plak sekor pon xlekat..hik3...(die jeles..)

pagi nyer br g memancing...time nie mmg aku xmsok cmput..tgk jer....observe...mls aku nak amek port...he3...ptg tu blk la.....luper nak ckp..mlm cndat sotong tu tibe2 ujan lebat..laut bergelora...akue nie dh kecut segala organ dah..maklum la xpenah..dorg slumber rock jer dok sembg..huk3...

blk jer dr laut terus g umah sewa Pen and the geng...pinjam dapor dorg nak masak sotong tu..hik3....


4 comments:

  1. wah best...!!
    nk g cndat sotong gak la..!
    tp die ikot msim gak kn? hee~

    ReplyDelete
  2. salam, kte da tag kamu..
    jom3 join, insyaallah berbaloi..!

    http://tentangsesuatu-ahsfantasy24.blogspot.com/2010/12/asyik-blogwalking-jom-kita-cuba.html

    ReplyDelete
  3. salam, kte da tag kamu..
    jom3 join, insyaallah berbaloi..!

    http://tentangsesuatu-ahsfantasy24.blogspot.com/2010/12/asyik-blogwalking-jom-kita-cuba.html

    ReplyDelete
  4. mmg best..he3...yup..ade musim ye..

    ReplyDelete