Friday, December 3, 2010

Selangkah ke kebun...






Pagi nie mak akue dh ckp awal2...rini die nak mintak aku ngn abg ipar akue g kebun..amek kayu..katanye nak wat dangau a.k.a pondok kt depan umah tu tuk brehat...kebun?hurm...dh lame ak tak jenguk kebun tu...bg yg xtahu...mak aku penoreh...seingat aku sejak aku kecik ag la...(yg akue ingat b4 akue masok taski ag mak aku dh mula menoreh...) dh berpuluh tahun la...kira aku ngn adik beradik yg laen dibesarkan ngn duet menoreh mak aku la...

kalu dulu aku mmg liat la nak pegi kebun ..he3.,..teruk btol...tp bila dh besar nie...dh belh pk..xde la byk songeh sgt...tp still tggu mak aku ajak gak..hik3...dulu penah gak aku try menoreh tap FAIL!! hahahah...mak aku ckp "hg xpyh motong(menoreh) la! rosak abih pokok aku!" he3...so aku just tolong kutip getah sekerap jer(mak aku xwat susu getah...)

tp kali nie aku pegi bukan la nak kutip getah..apatah lagi menoreh...kami just pegi tuk cr kayu jer tuk wat dangau...ak merangkap sbg penolong jer...dan driver...he3...len2 abg ipar aku yg wat..teruk tol kan...kire2 b4 jumaat tu settle la sume..alhamdulillah..tp dangau a.k.a pondok nyer lom jd tau..br jd kayu jer...
d^_^b






korang tahu x ape kebende kt atas tu?? nampk x cm ade pusaran skit...gmabr nie mmg xclear sgt...almaklum la hp terlampau tggi resolusinye..he3...klu korang nak tahu...menurut mak aku...benda alah yg korang tgk kt atas tu dipanggil "jerumu babi" menurut mak aku jugak..jerumu babi nie adalah tempat yg dah tentu dibuat oleh babi kan..xkan lembu plak rajin nak wat tuk babi..he3...actually dibuat untuk binatang xberleher ni melahirkan anak...tu lah mak akue ckp...klu mak aku tipu..maka aku pon tipu gak korang...he3...tp aku percy mak akue....benda br nie...aku pon xtahu sgt....name jer org kg...

2 comments:

  1. wah..
    bhyany ad ba** ctu, die xkejar org ke wak? huhu.. best ngat mnoreh nei.. ingat mse kcik2, jmpe psau toreh nenek, abeh pokok durian nnek sy toreh.. pastu kne marah..huk3~

    ReplyDelete
  2. time pegi tadi xde..he3...tp slalunyer die lari klu nmpk org..mmg penah jumpe la...yup..byk memori ngn pokok getah nie sebenarnyer...he3..

    ReplyDelete