Tuesday, November 23, 2010

MenCoba dan teros mencoba...


bila ditanya hati ...perlukah aku keciwa?perlukah aku bersdih?perlukah aku berduka?sukar untuk ditafsirkan..tapi yang pasti ia bukan untuk diraikan..bukan juga untuk dimasyhurkan.....jiwa berduka..hati ku lara.....tapi mengapa?? biarlah....biarkan aku mencoba..dan teros mencoba...

aku hanya manusia hina...ingin disayangi dan kadang dimanja...namun hati kekadang leka...tersilap langkah melukakan ia..segumpal darah milik manusia...apakan daya diri ini..tiada niat dihati..menghiris mengguris jiwa yg nipis...tanpa sedar ia berdarah habis...mampukah aku??biarlah..biarkan aku mencoba..dan teros mencoba...

di minta aku kuatkan diri..supaya ia teguh berseni..berdiri pada sesuatu yang pasti..agar ia sentiasa diingati..tapi ku takut taufan melanda..kuatnya angin menghempas samudera..tekad hati bertahan jua..sehingga diri diperlu olehnya..benarkah itu?? biarlah...biarkan aku mencoba..dan teros mencoba...




Ya..aku akan mencoba dan teros mencoba...

2 comments: