Thursday, April 22, 2010

Yang Lama Xkan Sama Yang Baru

Korang penah dgr pepatah nie??yerla for sure yg lama xkan sma dgn yg baru..mana ade manusia yg sma,even kembar pun mesti ade gak yg berlainan kan.. aku pun dulu mula2 pikir benda yg sama gak..xberguna patah tumbuh hilang berganti sbb yg lama xkan sm yg baru..ini kalu pikiran kte sempit..klu kite still xleh lupakan kisah lalu dan mengharap kisah lalu tu memihak pada kte..

klu kte pikir luas skit..maksud aku skop pemikiran tue kte diper luaskan,len pemahamannyer...one of my fren said yg lama mmg xkan sm dengan yg baru..tapi kte kena tahu xmustahil yg baru lebih baik dari yg lama.. bila mula2 ak dgr..eh,btl gak kan..xmustahil benda nie akan berlaku...yg baru akan jadi sesuatu yg lebih baik dari yg lama..so,benda nie cm beri kekuatan tuk kta teruskan idup walaupun sesuatu yg buruk telah berlaku atau akan berlaku pada kita..past is past..kita sepattnya perlu terus mengorak langkah kedepan.

tp ini xbermaksud utk kita terus tidak menoleh ke belakang.ya,dlm masa2 tertentu kita perlu menoleh kebelakang sekadar mengingati kisah2 lama sebagai pengajaran tuk kita mengharungi masa depan dengan lebih bersemangat.. itu yg aku lakukan sekarang dan aku akan terus cuba lakukannya...harap korang pun sama.... ChaiYoK!!!!

3 comments:

  1. hidup adlee demi masa depan budak2 felda bukit besarr!!

    ReplyDelete
  2. lee..nak tanya..bekground belakang yg macam film gambar tu hg buat cam ne??tunjuk ajar ku sifuuu!!

    ReplyDelete
  3. yup! hiudp ak hanya untuk bukit besar..cewah!...keh3...mu click kat atas sebelah kiri blog ak nie...yg tulis "cute blog"

    ReplyDelete