Tuesday, December 8, 2009

Moh Kte Ke Kebun!!

Wah..lama gler ak xmenjejak kaki kat kebun nie..he3…pemalas tul kan!huhuhu…actually, kat kg nie mak ak motong a.k.a menoreh..klu zaman2 sekolah dulu ade gak la tlg mak akue nie time cuti2 skolah..tolong dlm terpaksa..he3…jahat tul aku nie..klu dulu, if xde upah xde nyer ak g..ish3…anak sapa la nie….

Tp sejak ak study kat maktab,mmg jrg gler aku tolong mak ak..mak aku pon dh xsuruh sgt..ntah la..tapi skrg.die pon umor dh makin meningkat kan…kudrat pon dh kurang la…so,smlam die mintak ak tolong die kutip getah sbb die nak menoreh time tu..maknanya…smbil2 aku kutip getah mak ak akan menoreh..kawasan aku dorang xwat getah keping @pon susu.kami wat getah beku dlm “pot” yg dipanggil “getah sekerap”..xtaula tempat laen pggil apa…then, pagi td dlm kul 7.30pagi bergerak la ak ke kebun…mak ak awal2 lagi dh kuar…sebb die nak menoreh dulu.

Smpai jer kebun,ak tgk lam moto mak aku de nasi lemak.dgr dr jauh mak aku menjerit “hg makan dulu nasik tu..satg xdak tenaga plak!!” ak ape lagi kan…he3…bismillahirrahmanirrahim….pas makan terus amek timba a.k.a baldi kutip la getah..klu nasib ak baek..senang la nak kuarkan…klu x..cm nak patah jari ni..huhuhu..mmg letih r…ngn nyamuk lagi…ak xleh bygkan cmner mak aku wat sume tu sensorang..huhuhuhu..

Dlam kul 10 lebih siap r sume…tggu jap pastu ade org dtg amek getah…xleh tggl..bahaya,…bukan ape..rmai pencuri skrg nie..pantang tggl alamat ilang la getah tu…so,kena tggu…bila dh siap blk r…mandi sume…ilangkan getah..bau…sakit jari2 nie…klu ikut ati..mmg letih..sakt jari,berbau..ngn nyamuk ag…tp kena ingat…ngn getah nie la..ak leh idup..leh ngaji..klu x…xtahu la…hope bila dh keje nanti dpt r ringankan keje amak ak..ayah ak dh xsihat…insyaallah… d^_^b

*mak ak penah ajar cara nak menoreh..tp fail!!he3..mak ak ckp “dah!xpyh,rosak pokok aku!” ;-p



** gambar sekadar hiasan..xdpt nak upload gambar yg betul sbb selalunyer time kt umah sewa pinjam usb apis..skrg dh xleh...huhuhu

7 comments:

  1. haha. baru nak ckp, mesti mak x bg menoreh sb confirm merosakkan pokok. =P

    org yg expert je le menoreh.

    anyway, rajin2 la tlg mak hang tu. cuti masih jaoo..

    ReplyDelete
  2. betul3...susah..klu toreh kuat sgt rosak pokok...klu toreh xkuat susu xkuar...hu3..

    ReplyDelete
  3. xtahu la plak kie..he3...kenal ko..
    d^_^b

    ReplyDelete
  4. xtahu la plak kie..he3...kenal ko..
    d^_^b

    ReplyDelete
  5. seumur hidup mmg tak pernah menoreh.lagi fail kalo aku wat

    ReplyDelete
  6. a'a kan...sian kat pokok tu kan...he3....

    ReplyDelete