Thursday, October 15, 2009

SuDara MenJadi SakSi...

Ya...Sudara telah menjadi saksi...
menjadi saksi tuk segala galanya...
saksi kepada siapnya ak dan kwn2 membuat pembentangn research..he3....

kamis ritu..ak ngn kwn2 ke Sudara Beach Resort,Tok bali,Pasir Puteh,Kota Bharu Kelantan..tuk bentang kami punya research...amcm,gigih tak?juz nak bentang research smpai ke resort kami pergi..padahal kat maktab pon bleh...ala,nak cr kelainan sket...okla tu...bukan sj madam wat cmtu..mgkin nak bg peluang tuk sume merasa cara menguruskan sesuatu majlis dn juga ber urusan ngn org luar,,,bukan senang tau.,he3...bertolak kul 7 lebih ke Sudara..Majlis bermula dlm 9pagi ,...selesai dlm pukul 4.30 ptg...ak pebentang ke 4 tuk sesi pertama bilik ke 2...cuak gak....ak sendiri actually xphm ape y aku ckp....mmg nervous..smpai ade cik adik yg jaga masa tu bagi isyarat dengan penuh kesopanan dan kesusilaan...ak wat dek jer...maap...xde niat ak nak cmtu...huhuhuhu...ape2 pon,pas bentang..lega seh....tapi yg xbest nyer kena jd chairman tuk sesi ke dua plak...bajet leh rehat...tapi ok jer...leh kaco kwn2 yg lom betang time tu..he3..

Last But Not least..Tahniah tuk Kwn2 coz berjaya membentangkan kajian masing2...sama2 la kte membaiki kajian masing2 selepas dikomen..he3....adios...

Sek2 Chairman berbincang b4 pembentangan..he3..



ak ler tu...



time jd chairman..

Monday, October 12, 2009

Bila Ia Semakin Hampir..

M0De :: Pening ngn koje
PlaCe :: terpaksa dirahsiakan di atas sebab2 keselamatan
Date :: 13 Oct 2009
StaTus :: Kenyang (Baru Pas mkn Nasi ayam pedas Abg mat kat Lang Buana)
Time :: sila rujuk Jam Masing2...

Keje masih byak...mase makin suntuk...hurm...so, maksudnyer ak dh berada dlm keadaan ICU nie..bukan lagi berada di wad Cempaka (according to hospital zainab la...rmai nurse praktikal..he3..ops!) jika dibuat graf di antara keje ngn masa..dah kira berkadar songsang nih...bukan lagi berkadar terus..huhuhuhu..bahaya2....

ape2 pon idup harus diteruskan...ape yg perlu aku buat pasni?

- siapkan PE dulu (org len dh ramai siap)
-layan tenet (xptt2 nie..cmne leh ade lm senarai)
-wat lesson (bleh ke???hope so..)
-jumpe madam mehran..(klu sempat siapkan lesson plan)
-dh kena mula wat research...adooyai..
-makan tgh hari..(wajib nih..sup tulang kt yus..)
-balik tdo (kite memerlukan tdo yg lebih...eh!..I mean cukup..)

Friday, October 2, 2009

Kita & Ibu

Kita dan ibu Baca dan renungkan …….. Selagi ibu kita diberi kesempatan oleh Allah swt bersama-sama kita janganlah kita menyusahkan lagi hidup ibu kerana selama ini kita telah banyak menyusahkan ibu.

Kita dan ibu ketika berusia setahun, ibu suapkan makanan dan mandikan kita. Cara kita ucapkan terima kasih kepadanya hanyalah dengan menangis sepanjang malam.

Apabila berusia 2 tahun, ibu mengajar kita bermain, kita ucapkan terima kasih dengan lari sambil ketawa terkekeh-kekeh apabila dipanggil.

Menjelang usia kita 3 tahun, ibu menyediakan makanan dengan penuh rasa kasih sayang, kita ucapkan terima kasih dengan menumpahkan makanan ke lantai.

Ketika berusia 4 tahun, ibu membelikan sekotak pensel warna, kita ucapkan terima kasih dengan menconteng dinding.

Berusia 5 tahun, ibu membelikan sepasang pakaian baru, kita ucapkan terima kasih dengan bergolek-golek dalam lopak kotor.

Setelah berusia 6 tahun, ibu memimpin tangan kita ke sekolah, kita ucapkan terima kasih dengan menjerit : "tak nak! Tak nak!"

apabila berusia 7 tahun, ibu belikan sebiji bola. Cara mengucapkan terima kasih ialah kita pecahkan cermin tingkap jiran.

Menjelang usia 8 tahun, ibu belikan aiskrim, kita ucapkan terima kasih dengan mengotorkan pakaian ibu.

Ketika berusia 9 tahun, ibu menghantar ke sekolah, kita ucapkan terima kasih kepadanya dengan ponteng kelas.

Berusia 10 tahun ibu menghabiskan masa sehari suntuk menemankan kita ke mana saja, kita ucapkan terima kasih dengan tidak bertegur sapa dengannya.

Apabila berusia 12 tahun, ibu menyuruh membuat kerja sekolah, kita ucapkan terima kasih dengan menonton televisyen.

Menjelang usia 13 tahun, ibu suruh pakai pakaian yang menutup aurat, kita ucapkan terima kasih kepadanya dengan memberitahu bahawa pakaian itu tidak sesuai zaman sekarang.

Ketika berusia 14 tahun, ibu terpaksa mengikat perut untuk membayar wang persekolahan dan asrama, kita ucapkan terima kasih kepadanya dengan tidak menulis sepucuk surat pun.

Berusia 15 tahun, ibu pulang daripada kerja dan rindukan pelukan dan ciuman, kita ucapkan terima kasih dengan mengunci pintu bilik.

Menjelang usia 18 tahun, ibu menangis gembira apabila mendapat tahu kita diterima masuk ke ipta, kita ucapkan terima kasih kepadanya dengan bersuka ria bersama kawan-kawan.

Ketika berusia 19 tahun, ibu bersusah payah membayar yuran pengajian, menghantar ke kampus dan mengheret beg besar ke asrama, kita hanya ucapkan selamat jalan pada ibu di luar asrama kerana malu dengan kawan-kawan.

Berusia 20 tahun, ibu bertanya sama ada kita ada teman istemewa, kita kata, "?Itu bukan urusan ibu."

Setelah berusia 21 tahun, ibu cuba memberikan pandangan mengenai kerjaya, kita kata, "Saya tak mahu jadi seperti ibu."

Apabila berusia 22-23 tahun, ibu membelikan perabot untuk rumah bujang kita. Di belakang ibu kita katakan pada kawan-kawan?. "Perabot pilihan ibu aku tak cantik, tak berkenan akuuu!"

Menjelang usia 24 tahun, ibu bertemu dengan bakal menantunya dan bertanyakan mengenai rancangan masa depan, kita menjeling dan merungut, "Ibuuu, tooooolonglahhh?."

Ketika berusia 25 tahun, ibu bersusah payah menanggung perbelanjaan majlis perkahwinan kita. Ibu menangis dan memberitahu betapa dia sangat sayangkan kita tapi kita ucapkan terima kasih kepadanya dengan berpindah jauh.

Pada usia 30 tahun, ibu menelefon memberi nasihat dan petua mengenai penjagaan bayi, kita dengan megah berkata, "?Itu dulu, sekarang zaman moden."

Ketika berusia 40 tahun, ibu menelefon mengingatkan mengenai kenduri-kendara di kampung, kita berkata, "Kami sibuk, tak ada masa nak datang."

Apabila berusia 50 tahun, ibu jatuh sakit dan meminta kita menjaganya, kita bercerita mengenai kesibukan dan kisah-kisah ibu bapa yang menjadi beban kepada anak-anak.

Dan kemudian suatu hari, kita mendapat berita ibu meninggal! Khabar itu bagaikan petir! Dalam lelehan air mata, barulah segala perbuatan kita terhadap ibu menerpa satu persatu. Jika ibu masih ada, sayangi dia. Jika telah meninggal, ingatlah kasih dan sayangnya. Sayangilah ibu kerana kita semua hanya ada seorang ibu kandung.


p/s : artikel nie dh lama ade lam simpanan aku...dan nie bukan ak yg tulis tau..amek dr member..



Thursday, October 1, 2009

Gembira + Excited + Tak0t = ???

Gembira????sbb dh xsmpai dua bulan ak kat klate nie..pas nie dh abis..sayonara klate.. excited???sbb thn depan akan bermula nyer hidup baru ak sebgai seorang pendidik... takot???exsaimen byk ag xsiap..Uwaaaaaaaaaaaa!!!

Excited...

Gembira...


Takot...