Thursday, August 6, 2009

Cinta Ibarat Menunggu Bas..


(Koleksi dalam simpanan aku tp luper dh kat ner ak amek benda ni)

This is funny but may be true....... Tahu tak, cinta
sebenarnya sama seperti seseorang yg menunggu
bas.

Bila bas tu datang, anda nengok bas tu dan anda
kata pada diri anda,"Eee... penuhnya... tak de
tempat duduk." Jadik, anda katakan pada diri
anda, "Saya akan tunggu bas yg lain."


Anda pun biarkan bas tu berlalu dan anda tunggu
pulak bas yang lain. Kemudian, datang pulak bas
yang kedua. Anda nengok bas tu dan anda akan
cakap, "Eee... bas ni buruk sangat... mesti tak
selesa dan mungkin bas ni akan rosak kat tengah
jalan."


Jadi, anda pun biarkan bas buruk tu berlalu dan
anda bercadang untuk tunggu bas yang
seterusnya. Setelah beberapa ketika, datang lagi
sebuah bas. Bas yang datang tu kosong, tak
penuh dan tak seburuk bas yang tadi tapi kali ni
awak kata, "Emmm.... takde air-cond... cuaca
pulak panas. Lebih baik saya tunggu bas yang
lain."

Dan sekali lagi anda biarkan bas tu berlalu dan
anda bercadang untuk menanti bas yang
seterusnya. Tiba-tiba awan mula gelap, cuaca
semakin mendung dan baru anda perasan yang
anda pula dah terlambat rupanya. Anda mula panik
dan terus naik bas yang datang ketika itu,
walaupun bas itu tak sebegitu sempurna.
Kemudian barulah anda sedar bahawa... anda dah
naik bas yang salah.


Jadi, selama ni anda dah membazir banyak masa
dan wang untuk menunggu apa yang anda nak.
Walaupun yang datang tu adalah bas yang berair-
cond, adakah anda dapat pastikan bahawa bas tu
tak akan rosak di tengah jalan atau mungkin bas
tu tak terlalu sejuk untuk anda?

Jadi, (terutamanya golongan lelaki) perempuan pun
samalah mengingini apa yang anda idamkan tu
memang tak salah. Tapi, tak salah juga kalau
anda sanggup memberi satu peluang pada orang
lain, kan?

Sekiranya anda dapati "bas" itu tak sesuai dengan
anda, apa yang perlu anda lakukan hanya tekan
loceng dan turun daripada bas tu. Tapi... saya
pasti anda semua tentu ada pengalaman yang
macam ni.

Anda nampak sebuah bas datang (tentulah bas
yang anda nanti-nantikan), anda tahan bas tu tapi
pemandu bas tu pulak buat tak faham dan pura-
pura buat tak nampak anda dan terus berlalu
tinggalkan anda!

Hahahaha.... Bila ada bas yang lalu melintasi saya
macam tu, apa yang saya lakukan ialah
BERJALAN! Bodoh sebenarnya untuk mengejar
bas tu sebab setiap kali, anda akan terjatuh dan
menyakiti diri anda sendiri.


Jadi, bercinta tu adalah ibarat menunggu bas,
sama ada anda nak naik dan beri peluang pada
bas tu... semuanya terpulang pada diri anda. Dan
bila anda berjalan, anda sebenarnya cuba
melarikan diri daripada cinta!
TAPI INGAT SATU JER...KALU ADE JODOH TAK
KE MANE....HAHAH


7 comments:

  1. naik la LRT ke komuter ka...haha

    ReplyDelete
  2. camne plak nak tafsir kes ni.kita redha je naik bas tu.pas2 kita trn jap g toilet.pas2,bas tu tinggalkan kita.kita terpaksa menumpang bas len n terpaksa dok kat tangga berjam-jam sbb seat penuh.huhu..(teringat peristiwa kena tggal bas blk dr johor dl)

    ReplyDelete
  3. Bluez : kes nie berlaku bukan kl la bro..he3..

    Pandangan pertama : kes ni dikira kes2 terpencil..so, klu nak tafsir kena post wat tajuk br..khas tuk tjk nie..he3...(pas nie klu nek bus kena deal ngn driver dulu..huhuhu)

    ReplyDelete
  4. haha. ingatan kat bawah tu jawapan segalanya.. =D

    ReplyDelete
  5. hahahha....
    tapi aku tak suka naik bus..
    kalau ko buat cerita "cinta ibarat memandu kereta" boley tak?

    ReplyDelete
  6. ije : bwh mane..he3..
    ainJai : yg tu kena tggu la ek..khas tuk ko..kena balik wat kajian dulu...he3...

    ReplyDelete
  7. entri yg menarik wo00..tp ada betol nya..

    ~tp tuk cik semut..
    xpyh ar tggu bus..wt serabut otak jer..jln kaki jer..hahaha..

    ReplyDelete